torsdag, november 20, 2008

Bedragen

Cecilia Lund är barnmorska och fyrabarnsmor. Hon lever med sin man John sen tretton år tillbaka och allt är lugnt och fint på ytan. Skrapar man dock lite så krackelerar den fina ytan och under finns både okända barn som misstänkt otrohet. Vem är det som bedrar och vem blir bedragen är den stora frågan i denna bok.

I like! Jag gillar Cecilia Lund och hennes familj och storyn som känns väl sammansatt och högst realistisk. Jag gillar också att boken tangerar att nästan bli en deckare trots att det inte finns något mord. Chic lit och spänning i en och samma genre. Mest av allt gillar jag dock historierna från förlossningsavdelningen som hon kryddar berättelsen med. Om jag ska klaga på något så kanske jag tycker att det händer lite mycket på slutet, men det är en petitess.

Det här första boken i en planerad romanserie om Cecilia Lund och det är Katerina Janouchs tredje vuxenroman.
Läs om boken på bok.nu.

Etiketter: ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag gillade också den här boken starkt! Kommer absolut läsa nästa också!

9:21 em  
Blogger Bokbabbel said...

Äsch, tydligen var det dumt av mig att lämna den i bibliotekshyllan! Kanske jag får en andra chans!

10:23 em  
Anonymous Anonym said...

Åh, den får jag ge mig på! Har precis läst "Dotter önskas" och "Sommarbarn". Tyckte mycket om båda, vilket du kan läsa om i min blogg!

8:09 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser