lördag, november 22, 2008

Från Boye till blogg

Karin Boye känner ni alla till men vem är bloggaren? Jo, jag!

Nu är antologin här. Från Boye till blogg heter den som skolelever från sexan och upp till högstadiet ska få som kurslitteratur i vår.

Med i antologin förutom Karin Boye och jag själv finns bland andra Åsa Jinder, Bodil Malmsten och Ulf Lundell. Jag är fånigt stolt. Jag har ännu inte bläddrat i den, men det ska finnas ett gäng ex i brevlådan när jag kommer hem.

Här kan man läsa ett smakprov som pdf.

Etiketter:

6 Comments:

Blogger svartanova said...

Åh, vad bra och användbart! Den måste jag se till att fixa till skolan. :)

5:52 em  
Blogger Lindas trädgårdsblogg said...

Nämen vad malligt! :-) Jätteroligt att bli nämnd brevid alla dessa namn! Hoppas det är bra med er. Hur länge är ni i Argentina?

11:10 em  
Blogger Brian said...

Kul, grattis!

11:39 fm  
Anonymous Anonym said...

Grattis :)

7:56 em  
Blogger AnnCharlott said...

Du har all rätt att vara "fånigt" stolt!

8:29 em  
Anonymous Anonym said...

Spännande, grattis!

1:34 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser