lördag, juli 26, 2008

Lästrio: Mest överskattade böcker

En del böcker måste man bara läsa. Alla, tidningar, vänner och bekanta propsar på att du bara måste läsa just den eller den boken. Så gör man det och blir besviken. Eller man ser en bok som hela tiden ligger på topplistan och alla pratar om den men själv tyckte man vad då?

Vilka böcker är de mest överskattade du läst?

1. Myggor och tigrar av Maja Lundgren.
Årets mest omdiskuterade bok? Tja, jag tyckte den var tråkig och skvallrig. Inget för mig.

2. Populärmusik från Vittula, varför skulle alla läsa den? Var det bara för att han beskrev norrlänningarna så förutsägbart med hemkört i bakfickan, en redig prilla under läppen och fåordiga som fan, som den blev så populär och hyllad. Kan någon förklara?

3. Bokhandlaren i Kabul av Åsne Seijerstad. I did not like.

Här är ett gammalt blogginlägg från 2005 om fler överskattade böcker.

Your turn!

Etiketter:

12 Comments:

Blogger Jenny said...

Jag är klar! Roligt ämne, det ska bli kul att se vad alla andra svarar!

12:03 fm  
Anonymous Anonym said...

Klart!

9:46 fm  
Anonymous Anonym said...

Klart!

9:54 fm  
Blogger Lyrans Noblesser said...

Jättekul ämne, nu ska jag fundera lite :-)

10:50 fm  
Blogger AnnCharlott said...

Instämmer med föregående talare - ett intressant ämne. Min lästrio finns på plats nu.

4:52 em  
Anonymous Anonym said...

Tillbaka från semester. Inledde med ett inlägg om överskattade böcker.

/Anna-Lena
www.thebookpond.se

6:27 em  
Blogger Martina said...

Nu har jag också gjort lästrion.

12:11 em  
Blogger Petra said...

Härligt!
Bra svar ni alla har.

11:19 fm  
Anonymous Anonym said...

Sent omsider, men ändå. Kul ämne!

http://inga-lina.bloggagratis.se/2008/07/31/857982-syndaren-vaknar-sent-vad-betyder-det-egentligen/

12:26 em  
Blogger Bokbabbel said...

bättre sent än aldrig!

2:04 em  
Anonymous Anonym said...

Kunde säkert kommit på tre helt andra om jag hade funderat lite, men tog de första som dök upp i huvudet. Ganska lätt ämne den här gången m.a.o. :)

10:13 em  
Anonymous Anonym said...

Ja, inte tyckte jag att det var lätt - men nu är den äntligen på plats!

10:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser