fredag, juli 25, 2008

Kulturfyran: Vem vill du vara, vem vill du träffa...

Här är veckans kulturfyra:

1. Vilken romanfigur står dig nära?
Jo i Unga kvinnor. Å vad jag ville vara henne när jag var yngre. Jag var ju som hon. Yrig, pojkflicka, författardrömmar!

2. Vilken romanfigur hatar du?
Jag hatar ingen, men någon som är riktigt läskig är mormodern till de fyra syskonen Chris, Cathy, Carrie, and Cory i Vindsträdgården och Blomblad för vinden. Virginia Andrews ni vet.

3. Vilken romanfigur skulle du vilja skriva ett brev till?
Jag skulle skriva till Filifjonkan och kolla om hon inte vill åka på semester lite granna.

4. Vilken romanfigur skulle du vilja hade en blogg?
Lisbeth Salander! Vore det inte en superkul blogg?

Etiketter:

1 Comments:

Blogger svartanova said...

Lisbet Salander som bloggare vore fantastiskt! :)

9:14 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser