söndag, mars 09, 2008

På loppis...

Tjäna pengar på att sälja böcker och prylar på loppis! Ja, vilken bra idé. Vi var fyra kompisar som bestämde oss för att hyra ett bord på loppmarknaden i Vårberg utanför Stockholm. Fyra kompisar med ungefär ett halvt vindsförråd var skulle dela på tre kvadratmeter och det blev rejält trångt men himla roligt. Jag kom dit med en massor av böcker, lite barnkläder och en massa bråte i sjutton pappkassar.


Sjutton påsar till loppisen

Vi var där strax innan nio och kom knappt precis innanför dörrarna, än mindre packat upp, förräns en drös uppköpare slet i våra påsar. En van försäljare snodde tio av mina titlar ur lådan och gav mig en hundring för det. Likaså med annat bröte. Ett strykjärn, en radiostyrd helikopter och några aladdinaskar gick åt som smör i solsken. Jag gjorde majoriteten av min vinst den där första halvtimman till uppköparna.

Sen blev det lite segare. Barnkläderna gick ganska bra men det var det inte så många som ville ha mina gamla uttjänta böcker, inbundna, pocketar, läs-ex och recensions-ex, trots att det var relativt nytt i lådan. När det var en timma kvar sålde jag hela lådan för ytterligare en hundralapp till samma gubbe.


Jenny med en höjdar-trio

Men trots att böckerna inte gav så mycket förtjänst är jag nöjd med mina andra affärer. Fick en hel del utrensat, sålt och kastat och jag hade bara en av sjutton pappkassar med mig hem igen.


Letar i boklådan


Vårt överbelamrade bord


Försäljning i full gång

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Bokbabbel said...

låter skönt med att bli av med lite bråte och få plats i hyllorna OCH tjäna en liten slant på köpet.

6:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser