fredag, juli 06, 2007

Svart stig

Jag lägger Svart stig åt sidan, halvfärdig, för att troligtvis inte orka ta upp den igen. För många sidospår, för okoncentrerad. Inte rätt läge.

Den var inte dålig. Jag tyckte mycket om personerna i boken men jag orkade inte med storyn. Jag vill inte dissa boken så jag länkar till några andra recensioner och intervju med Åsa Larsson här:

- Svd: Svart drottning
- Svd: Larssons deckare har blivit större
- Darkangel: Svart stig
- Ikas ord 2.0: Svart stig
- Du är vad du läser: Åsa Larsson: Svart stig

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

INtressant att du lagger dne at sidan. Det ar just vad jag har gjort ocksa. Eller, den ligger fortfarande i vaskan med avsiktena tt lasa pa taget in till jobbet. Det handar aldrig dock. Jag kan itne satta fingret pa vad jag inte gillar med den, for som du sager, om nagon fragade skulle jag saga att den ar bra!

3:28 em  
Anonymous Anonym said...

Jag som ska börja på hennes andra bok och hade planerat läsa svart stig också. Hennes första bok "Solstormen" kändes lite förutsägbar tycker jag men bra annars. Ingen höjdare, men spännande på vissa sidor.

8:17 em  
Blogger Petra said...

Vivi: Ja, den är liksom rörig på något odefinerbart sätt. Jag är för okoncentrerad för att läsa den.

Anne-maj: Jag har läst de tidigare två och gillat dem jättemycket. Intressant att se vad du tycker om Svart stig!

2:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser