måndag, juni 25, 2007

På smällen...

Samtidigt som renoveringen pågår för fullt i den andra bloggen, läser vi på för fullt inför den där krabaten som tänker flytta in hos oss i december. Bäst just nu är Ann Söderlunds och Hannah Rosanders På smällen (för att den är så avdramatiserande och rolig) och Leni Söderbergs Mammapraktika (för att den är så pedagogisk och perfekt att läsa högt ur tillsammans).

Yes yes, vi är på tjocken! Vecka 18 närmare bestämt och beräknad ankomst är 1 december. Jo, tack, jag mår bra. Nu för tiden i alla fall, det var värre fram till vecka 15.

Kanske blir det några gravidböcker recenserade här i bloggen framöver. Fram tills dess kan ni läsa de som Hanna gästbloggade om förra våren...

....och nej, det blir ingen gravidblogg också. I'll keep you posted i de två jag redan har! :-)

Etiketter:

24 Comments:

Blogger Studiomannen said...

Passar på att vara först med ett grattis här, trots att jag redan tjuvskrivit på annan plats!

Ska hålla alla tummar och önskar massa lycka till. Hoppas att vi ses på bokmässan!

4:54 em  
Blogger Hieronymus said...

Kul nyhet! Ha en bra sommar också, förresten :)

5:17 em  
Anonymous Anonym said...

Vad roligt! Stort grattis!

5:25 em  
Blogger Bokmoster said...

Tjoho, vad kul! Grattis!

6:10 em  
Blogger Sara said...

Grattis grattis! Vad roligt :D

7:45 em  
Blogger Bokidioten said...

stort grattis även från bokidioten!

7:58 em  
Blogger Hanna said...

Va kul! Stort grattis!
Och ha en riktigt bra sommar!

8:39 em  
Blogger Fröken Nina said...

Grattis vad roligt!

9:16 em  
Anonymous Anonym said...

grattis, vad roligt! det verkar vara i luften just nu, många bokbloggar tycks recensera att-få-barn-böcker =)

/Jessica

9:32 em  
Anonymous Anonym said...

Jättekul, grattis :)
/Maria

10:26 em  
Blogger Petra said...

Tack alla! Vi är glada och panikslagna om vartannat samtidigt som det är efterlängtat och planerat:-)

9:12 fm  
Anonymous Anonym said...

Grattis! Håller med om att Mammapraktikan är bra! Läste den när jag väntade barn!

12:11 em  
Anonymous Anonym said...

Oj, menade inte att vara anonym. Glömde att fylla i namnet innan jag trcykte "Enter". Ibland är fingrarna för snabba!!!

12:12 em  
Blogger hanna said...

Vi verkar gilla samma gravidböcker, det är good :D
Och även jag har grattat tidigare, men säger det igen för att det är så himla kul - GRATTIS! :D

1:22 em  
Blogger Petra said...

Hanna! Var tror du jag fått dom ifrån? :) I learn from the best:)

1:33 em  
Anonymous Anonym said...

Nämen grattis! :)

10:37 fm  
Anonymous Anonym said...

Grattis!

Jag tycker "Att föda" av Gudrun Abascal och "Kejsarsnittsboken" av Malin Alfvén var bra att läsa innan det var dax, bra att vara förberedd på det mesta :)

7:54 em  
Blogger Lena said...

Gratulerar!

Här flyttar det in en liten filur om några veckor... Gillar också "På smällen" mycket p.g.a. alla ärliga berättelser från kompisar... man vill ju veta hur det EGENTLIGEN är och inte nån tillrättalagd text i nån bok... :)

Lycka till!
/Lena

8:35 em  
Blogger Petra said...

Tack och tack igen! :)

Föda-böckerna tänkte jag ta efter semestern! Det är ju lååååångt kvar :)

10:52 em  
Blogger Översättarhelena said...

Grattis igen! På rätt inlägg den här gången :)
Nu är det ju hemskt längesen jag födde barn, men den förlossningsbok jag gillade bäst var "Föda på kvinnans villkor" av Signe Jansson med flera.

1:49 em  
Anonymous Anonym said...

Supergrattis! Men gud vad konstigt! Jag går in i vecka 18 idag, 17+0 men har bf den 6 dec?

9:16 fm  
Anonymous Anonym said...

Fresten, vilka andra två bloggar kan jag läsa om din graviditet?
Det är extrakul när man nästan har samma bf-datum!

9:28 fm  
Blogger Petra said...

Nina: Inte så konstigt.
Jag är 17+5 idag!

Det är denna blogg jag menar och hus-bloggen! Ingen riktig graviditetsblogg men små uppdateringar här och där kommer det nog komma:)

9:53 fm  
Anonymous Anonym said...

Ååh grattis! Har inte varit inne på ett tag och så läser jag det här. Du kan gärna fråga mig om du undrar nåt!
Vår bebis är en månad och 1 dag idag. :)

Jag vill tipsa om Sedan du fött som är bra att ha lite innan förlossningen. Den är guld.

9:50 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser