fredag, mars 03, 2006

Vampyrböcker blir film

Den svenska vampyrfilmen Frostbiten har precis haft premiär och en svensk vampyrbok som ska filmateriseras är John Ajvide Lindqvists bok om vampyren i Blackeberg-

Boken är såkklart Låt den rätte komma in.

Regissör blir Tomas Alfredson och inspelningarna börjar i slutet av detta år.

Ajvides andra bok, Hanteringen av odöda, blir också film och tv-serie, men med Kristian Petri som regissör och ryktet säger att det inte blir inspelning förrän 2008.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag vete fan om jag vågar se den alltså.. Jag höll på att dö av skräck när jag läste boken. :S

12:03 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag längtar något hemskt på att den ska ha premiär!

1:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser