onsdag, mars 01, 2006

Onsdagkväll = tv-kväll!

SVT2 - 19.00-19.10 - Kulturnyheterna.
Jag saknar Kristofer Lundström lite men Karin Magnusson är bra som programledare. Lagom långt och oftast intressanta nyheter.

SVT2 - 19.30-20.00 - Toppkandidaterna
Precis som resten av befolkningen hejar jag på Petter och Parasto. Tycker dock att programmet hade varit intressantare om de valt något äldre kandidater. Kanske runt 25-30 då man oftast hunnit formulera sina tankar och åsikter. Några av kandidaterna är rent pinsamt okunniga och helt ointressanta att titta på. Tyvärr.

TV4 - 20.00-20.30 - Let's dance - backstage
Heja Anna Book! Vilken revansch den tjejen har fått. Hon måste bara ta hem hela spelet. Synd att Peppe åkte ut dock.

SVT2 - 20.30-21.00 - Jobba jämt
Ett av SVT's bästa tv-koncept. Två jämställdhetskonsulter åker ut på arbetsplatser för att göra dessa mer jämställda. Ikväll besöker man ICA Kvantum i Lindome. Tidigare har man varit på BK Häcken, Kappahl och juristbyrån Wistrand. Jag nämner inga namn men alla chefer har inte alla pingviner i poolen.De tidigare programmen finns att ladda ner på SVT's hemsida. Jag rekommenderar särskilt programmet om Wistrand.

SVT2 - 21.30-22.00 - Svenska dialektmysterier
Mitt favoritprogram alla kategorier. Jag älskar dialekter och språkforskning i denna lättsamma variant. Jag längtar hit varje onsdag. Det finns en jätterolig sajt hos SVT också. Ibland händer det faktiskt också att jag lyssnar på P1's Språket.
Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser