tisdag, februari 28, 2006

Nästan julafton

Nu har bokpaketet anlänt. Eller rättare sagt, svågern har anlänt med en välfylld väska. Tack för att du orkade släpa hit allt. Med bokpaketen från svärföräldrarna följer alltid massa godis!

Bland annat har man packat ner läsexemplar på John Searles Otroligt men sant (kommer i augusti 2006), Christa von Bernuths Då blev du tyst (också augusti 2006) och Annika Bryns Morden i Buttle (kommer ut i juni 2006) (med omslaget jag valde). Äntligen ska jag läsa Annika Bryn vars blogg jag följer. Läslustan återkommer nog fortare än jag anar.

Nadem Aslams Kartor för vilsna älskare är utsedd till "vårens bästis". Den fick jag också läsex på, men den finns redan i handeln.

Dessutom har jag fått Frank McCourts tredje deckare Magistern (kommer ut hösten 2006) på lösblad. Har inte läst något av honom tidigare så det ska bli spännande. Recensioner på alla böcker kommer så fort jag hinner.

Vi fick också några böcker om hur man beskär buskar och träd. Snart är det vår!

Från bokrean fick jag Då gråter änglarna av Marianne och Hästarnas budskap av Klaus Ferdinand Hempfling. Härligt! Det är ju tur att svågern och maken ska på Depeche Mode-konsert imorgon för jag kommer vara helt osocial! Kanske blir en lösbladskväll. Jag har fortfarnade inte läst Alexander McCall Smiths Filosofiska söndagsklubben som jag också har på lösblad.

Tusen tack bokhandeln, svärfar och svärmor!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nej du, nu är det minsann också min tur att shoppa loss. Blev så sugen och jag har hållit mig i skinnet tills nu :-)

10:33 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser