onsdag, februari 15, 2006

Halvvägs in i Oxford

Jag är ledsen men Morden i Oxford är inte en bra bok. Sorry alla ni som gått och suktat efter den. Den utlovar tyvärr mer på baksidan än den levererar.

Från att ha försökt vara en ny Da Vinci-kod så har den transformerats till att bli "Da Vinci-koden möter Sophies värld". Det kan kanske förvisso intressera någon.

Språket väldigt ojämnt. Stundom svävar författaren ut i jättelånga, poetiska meningar som inte passar genrén. Kanske det skulle funka om han var konsekvent och höll den linjen. Storyn något diffus. Det är inte speciellt spännande alls!

Är man intresserad av matematikens historia så kan den kanske funka. Jag är inte det. Jag ska försöka orka igenom den men igår kväll valde jag tidningen Allt om schlager istället!

1 Comments:

Blogger Hieronymus said...

Heh, tack för varningen. Då vet jag att jag ska undvika den, för om det är nåt jag inte är intresserad av är det just matematikens historia. Eller nutid. Eller framtid.

1:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser