tisdag, oktober 25, 2005

Jag har läst Hamlet!

Om jag köpt någon bok för att verka smart? Tillåt mig småle! Med min bokkonsumtion bestående av lösa deckare och mängder med chick lit så kan nog ingen anklaga mig för det. Det är bara att kolla listan över mina senast lästa böcker så ser ni själva!

Enligt Aftonbladet är det dock så att en av tre köper böcker för att verka smarta. Vilka böcker då undrar jag? Aftonbladet uppmanar en också att med handen på hjärtat svara på frågan om man verkligen har läst Hamlet?
Ja, kan jag svara då. Utan att försöka verka smart. Jag gillar verkligen Shakespear även om jag nu mer konsumerar honom mest på teater och film. Jag har även läst Euripides, Sofokles och Aristofanes. Kommer man över versmåttstraumat så är det riktigt bra. Jag önskar jag hade tid och ork att läsa mer!

Det här blogginlägget däremot, det skrev jag bara för att verka smart!
Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser