onsdag, december 23, 2009

Vad hände med Ninos Melke Mire?

Förra året läste jag en bra deckare om den ofrivillige journalisten Ninos Melke Mire som avslöjade skumaffärer bakom en välgörenhetsorganisation. Boken hette Välgörarna och var både rolig och full av välriktad samhällskritik och jag såg fram emot en fortsättning. Men Nuri Kino och Jenny Nordberg har ingen ny bok på gång.

- Det glädjer mig att du gillar Välgörarna, det fanns ju de som sågade den vid fotknölarna. Det var spännande att skriva tillsammans. Från början skulle det bli en serie böcker om Ninos och resten av gänget men den planen är lagd på is, säger Nuri Kino när jag mailar honom och frågar om det blir någon fortsättning.

- Jenny och jag ville gå bakom våra avslöjanden, journalistiska undersökningar och så. Vi ville berätta vad som händer, hur man går tillväga, vi ville också underhålla, gå ifrån pessimismen och försöka få folk att le.


Etiketter:

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser