torsdag, december 17, 2009

Julkalendern - en bok på 140 tecken: 17

17 december. Hoppas inte det här är för svårt.

En sluten värld fylld av blasé brottas hon med kärlek och utanförskap, popularitet och klass. Vem är det viktigast att vara vän med?

140 tecken-litteratur. Gissa i kommentarerna! Fint bokpris utlovas till de tre som gissat rätt flest gånger under de 24 dagarna fram till jul.

UPPDATERAT: Curtis Sittenfelds fantastiska I en klass för sig, eller Prep som den heter på engelska.

Etiketter:

5 Comments:

Anonymous Oza said...

Prep! åhhhh vilken bok

8:20 fm  
Anonymous Elisabeth said...

Oj va klurigt. Jag tänkte direkt på filmen om Marie Antoinette. Och den ska ju vara byggd på Antonia Frasers bok Marie Antoinette. En mycket skakig gissning.

9:03 fm  
Anonymous Carina (Bokbiten) said...

Jag har inte läst Prep än, men den står i min bokhylla och jag inbillar mig att det är precis det här den handlar om. Curtis Sittenfeld, alltså.

9:35 fm  
Blogger Unknown said...

Prep. Jo den är alldeles underbar.

10:31 fm  
Anonymous Ika said...

Curtis Sittenfelds första, underbara Prep (eller I en klass för sig som den heter i svensk översättning).

6:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser