tisdag, december 08, 2009

Julkalendern - en bok på 140 tecken: 8

Åttonde december:

Huvudperson med samma namn som huvudstad drömmer men följer inte sina drömmar. Lär sig så småningom att följa sitt inre. Överskattad?

Take a guess! Fint pris till de tre som gissar rätt flest gånger. Svara i kommentarerna.

Uppdaterat: Fint att ni gissade på Alkemisten. Det är nämligen rätt. Själv hade jag lyckats glömma bort svaret efter att jag skrev frågan och kunde för allt i världen inte komma på det så jag är glad att ni gjorde det.

Etiketter:

3 Comments:

Blogger Unknown said...

Alkemisten?

9:16 fm  
Anonymous violen said...

Tänkte samma Alkemisten av Coelho

Santiago heter han ju och drömmer osv.

9:34 fm  
Anonymous Ika said...

Alkemisten. Den här var också lite knepig, men det här med att följa drömmar, och funderingen om att boken eventuellt är överskattad fick mig på rätt spår. Fast det är så länge sedan jag läste boken att jag fick kolla upp huvudpersonens namn på wikipedia. :)

7:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser