torsdag, december 24, 2009

Chatta med Elizabeth Gilbert

Författarinnan till succéboken Eat, pray, love (som på svenska har det fåniga namnet Lyckan, kärleken och meningen med livet) videochattar den 4:e januari 19.00 europeisk tid.

Jag älskade boken och hoppas verkligen kunna vara på plats framför datorn. Vad ska man fråga?

Boken är otrolig och indelad i 108 kapitel, inspirerad av ett indiskt radband som har 108 kulor. Varje del i boken, eat, pray och love som också symboliseras av tre länder, Italien, Indien och Indonesisen (börjar på bokstaven I som i engelskans jag) och varje del har 36 kapitel vardera. Varje kapitel kan dessutom läsas fristående men tillsammans utgör dom en otroligt häftigt berättelse som åtminstone berörde och inspirerade mig jättemycket. Jag har gett bort boken till några och en del har gillat den medans andra tycker den är överdriven och pretentiös.

Etiketter:

5 Comments:

Blogger www.evaswedenmark.blogspot.se said...

Jag njöt av att läsa boken, mest Italienavsnittet, minst Bali, även om en del var lite överdrivet med en anings aning prettovarning. Håller med dig om titeln, det måste vara en av de fånigaste titelöversättningarna....

11:46 fm  
Anonymous Lilla O said...

Jag gillade Bai mest, kanske för att jag varit där och Italienavsnittet minst. Boken som helhet gillade jag och den sitter kvar!

3:52 em  
Anonymous a-lo said...

Åh, bra tips! Ska definitivt föreslå den i bokklubben jag är med i.

9:46 fm  
Blogger Petra said...

Vad roligt att vi alla tycker så olika.Jag gillade Indien-delen bäst! :)

7:15 em  
Blogger cruella said...

Jag gillade den fast den var överdriven och pretentiös-)

10:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser