tisdag, december 01, 2009

Julkalendern - en bok på 140 tecken: 1

Dags för första julkalender-luckan. Här är en bok beskriven på 140 tecken, twitterstyle.

Uppvuxen hos Canis Lupu, strövar mot civilisationen i sällskap av misse och nalle! Lockas av både reptil och primater. Dansar mycket.

Gissa i kommentarerna!

Fint bokpris utlovas till de tre som gissat rätt flest gånger under de 24 dagarna fram till jul. Om det blir lika så lottar jag.


UPPDATERAT
: Rätt svar precis som alla gissade var Djungelboken!

Etiketter:

8 Comments:

Anonymous Maria, Bokrondellen said...

Ok ja det här kan jag, men vill du ha svaret i klartext eller ska vi hålla det hemligt ett tag till? /Maria

8:18 fm  
Blogger Eva Sara Tottmar said...

Ännu en letråd: "Kom igen katten, det svänger ju!"

8:39 fm  
Blogger Petra said...

Äh! Gissa på!
Den här var väldigt lätt.

Får göra dem svårare sen!

8:52 fm  
Anonymous Carina (Bokbiten) said...

Busenkelt! Djungelboken ju. (Ta bort min kommentar om jag förstör genom att skriva ut svaret).

10:11 fm  
Blogger Unknown said...

Då kör vi klartext: Djungelboken.

10:32 fm  
Anonymous Ika said...

Vet inte om jag fattat det här rätt - är det poänglöst att gissa efter att tre stycken haft rätt, eller ska man ändå vara med för att samla poäng fram till julafton?

6:55 em  
Blogger Petra said...

Ika: Jag lottar bland alla som svarat rätt :)

9:56 em  
Anonymous violen said...

Djungelboken

(fusk jag vet men jag kunde inte låta bli att vara med.......) ;-)

9:41 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser