tisdag, november 24, 2009

Litterär middag

Testar en liten idé jag haft ett tag. Skulle du vilja delta i en litterär middag? Med dress-code och allt?

Tänk dig följande scenario. Vi låtsas att temat är Jane Austen. Du blir inbjuden till en restaurang där du får en trerätters tidstypisk middag med vin för paketpris, kanske 500 kronor. Du har kläder på dig som passar temat och miljön är kanske anpassad. Kanske får du också en goodiebag med trevlig innehåll som är bokrelaterat. Du diskuterar Jane Austen, böcker och annat trevligt med likasinnande människor.

Skulle du vara intresserad? I Stockholm? Vad får det kosta?
Blir det tillräckligt många intresserade så kanske det blir av.

Etiketter:

4 Comments:

Anonymous Saralito said...

Vilken fantastisk idé! Bodde jag i Stockholm skulle jag utan tvekan vara intresserad. Nu gör jag inte det tyvärr, men jag kommer vara avundsjuk som attans på alla som får chansen att gå.

12:05 em  
Blogger Annica och Eva said...

Helt underbar idé!

2:25 em  
Blogger Sofie B-C said...

Är inte direkt själv en Austen fan, så jag avvaktar och ser om du kommer upp med ett annat tema. Formatet är perfekt. Fastnade däremot för ditt inlägg med Freuds faser, nedan. Det länkar jag gärna till!

2:37 em  
Blogger Hans Persson said...

Jane Austen är kanske inte det temat jag skulle tycka var absolut bäst, men jag gillar idén skarpt. Att platsen är Stockholm är naturligtvis en komplicerande faktor för oss som bor mer centralt än de norra förorterna, men otänkbart är det inte i alla fall.

10:55 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser