lördag, oktober 03, 2009

Bloggare vs recensenter - debatten!

På mitt initativ men tillsammans med Frilans Riks arragerande vi under bokmässan, en debatt i Journalistförbundets monter där vi lät professionella kulturrecensenter möta kulturbloggare i en debatt om hur de samverkar eller motverkar varandra.

Jag tänker inte lägga ut texten men panelen var eniga, de kompletterar varandra. Flera stycken har redan bloggat så bra om debatten så jag nöjer mig med att länka till dem:

- Kulturbloggen: Kommer bloggare ta över kritikernas roll?
- Claeskrantz.se: Kulturrecensenter vs bloggare (här finns även 8 minuter film från debatten)
- Lyrans noblesser: Kulturrecensenter vs bloggare
- Frilans riks: Frilansförfattare om bokskrivande och bloggar mot gammelmedia
- En full bokhylla är en rikedom: Bloggdebatt
- En full bokhylla är en rikedom: En sak till om debatten
- Bokmania: Så var mitt besök på bokmässan

Etiketter: ,

2 Comments:

Blogger www.evaswedenmark.blogspot.se said...

Ja alltså, vem är man? En enda person kan ju vara författare, bloggare, journalist, recensent osv och det är många jag känner som är det.

6:17 em  
Blogger Petra said...

Ja! Eller hur! Så är det ju.

12:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser