måndag, september 21, 2009

Jag ger upp!

Jag är ledsen Marian Keyes, men du lyckas inte fånga mig med din senaste tegelsten En förtjusande man. Jag har läst över 250 sidor och kan verkligen känna att less is moore.

Jag har kallat henne drottningen av chic lit och hyllat henne både här och där men det här kommer jag inte in i helt enkelt.

Jag blir inte engagerad överhuvudtaget och ser inte fram emot att öppna boken utan sneglar istället på det andra som ligger på sängbordet, så jag lägger ifrån mig boken nu och funderar på att ta upp den någon annangång i framtiden istället.

Etiketter:

7 Comments:

Anonymous Christina said...

Den där läste Carin i somras. Hon högg tag i den och läste glupskt. och blev mer och mer besviken. Men det var mer för att historien utvecklades i en helt annan riktning än hon hade räknat med ;) Ha en underbar bokmässa!! Vi ses där nästa år.

7:35 fm  
Blogger oumberligating said...

Hej! Det kanske inte är boken det är fel på du kanske bara är lite "höstdeprimerad"! Ska själv snart "hugga in" på boken själv. En självklarhet för en man som jag att läsa. Är man själv lite "förtjusande" så blir man självklart lite nyfiken!
Det är en fin och läsvärld blogg du har, men det behöver jag kanske inte skriva, du har ju fått rejält med "kredd" ser jag, men beröm mår ju ingen dåligt av!

Själv känner jag mig lite nedstämd och frusen idag, kanske förskylning på gång. Fastighetsägaren har ännu inte satt på värmen så det är tur att jag bor i en förort till Stockholm och har har man börjat med den intresanta seden att elda bilar på natten, så nu ska jag ta mig ut till ett fortfarande glödande bilvrak och grilla korv och värma mig lite.
Egentligen är jag lite "otrogen" som skriver hos dig, min egen Fru har ju också en bokblogg, fast då är det bara pocketböcker som avhandlas och det beror på vanliga inbundna böckers tyngd (nack och rygskada).
Ja, nu ska jag inte uppta med dyrbar kommentarsfältstid, ha en fin dag och vecka!
Kram ifrån Peter!

8:03 fm  
Blogger Mikaela Stigsdotter-Larsson said...

Åh, vad tråkigt att du inte gillar den.
Jag är hur sugen som helt på att få läsa den. Jag blir faktiskt ännu mera sugen ny. Väldigt nyfiken.
Jag anar att tricket är lite att inte förvänta sig att den ska vara osm hennes tidigare böcker.

11:53 fm  
Anonymous Linnea said...

Du tog dig långt iaf. :) Jag har också en Marian Keyes som ligger och väntar. Får se när jag tar mig tid till den!

1:01 em  
Anonymous Kamilla said...

Jag tyckte inte heller om den, men jag är så dålig på att lägga undan böcker så jag läste förstås ut den ändå... Nu är det ett tag sen jag läste den, så jag minns inte riktigt vad jag hade emot den. Kanske innehåller den mindre humor och mer sorg än tidigare böcker?

7:21 em  
Blogger Petra said...

Seg tyckte jag och jag blev inte engagerad i personerna. För många personer var det dessutom att hålla reda på kände jag instinktivt. Det var för mycket för min trötta småbarnsmammehjärna att hålla reda på!

1:44 em  
Anonymous Anonym said...

Replica Handbags
Cheap Tiffany Jewelry
UGG Boots
Fashion Handbags 55
China Handbags
Miu Miu Handbags 45
Roberto Cavalli Handbags >60
Chloe Handbags >60
Balenciaga Handbags 28
Prada Handbags 18
Mulberry Handbags 12
Chanel Handbags

11:47 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser