lördag, april 25, 2009

Svensk maffia

För några månader sen plöjde jag Svensk maffia av Lasse Wierup och Matti Larsson, en enormt imponerade bok som kartlägger och redogör för de kriminella grupperingar och den organiserade brottsligheten som finns i Sverige idag.

Jättespännande läsning och jag är grymt imponerad över det jobb som lagts ner på boken men handen på hjärtat så orkar jag inte riktigt läsa alla kapitel med samma energi. Jag är helt enkelt inte intresserad av att läsa alla turer och om alla personer. Ändå, jag rekommenderar jag boken starkt.

Etiketter:

1 Comments:

Blogger cruella said...

Precis min känsla när jag läste Savianos maffiabok.

5:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser