måndag, mars 09, 2009

Tursten och kriminallitteratur på Hawai

Deckarförfattarinnan Helene Tursten befinner sig just nu på Hawai där konferensen Left Coast Crime, med undertiteln Say hello to murder, pågår. Det är en konferens helt i kriminalromanens tecken. Här delas det ut priser och hålls spännande programpunkter som Plotting the Perfect Murder , Vampires Galore och Our Favorite Villains. Jag vill dit nu!

Förutom Tursten finns även Inger Frimansson på plats. De båda beskrivs som Two Lethal ladies from Sweden i det digra programmet. Konferensen har en hemsida som du hittar här.

Såklart bloggar Helene Tursten därifrån på Piratförlagets hemsida så man kan känna att man är med lite grann.

Etiketter:

3 Comments:

Blogger Bokbabbel said...

Vad kul med en sådan konferens, där skulle minsann även jag trivas!! Får väl nöja med mig Thurstens blogg jag också :)

1:43 em  
Anonymous Anonym said...

Jag tror att du menade att skriva det: undertiteln på konferensen är "Say aloha to murder". Vilket är så underbart corny.

4:04 em  
Blogger steffanie said...

Vi åker nästa år! :-) Tack för tipset BTW

7:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser