torsdag, mars 05, 2009

Lite bilder från bokbytarlunchen


Sergels Torg vid strax före 12. Det börjar lite försiktigt!


Tanten närmast i svart mössa och jag bytte varsin deckare med varandra. Hon läste bara deckare så hon fick min Varg Gyllander. Sen råkade jag byta bort hennes deckaren igen. Hoppas inte tanten blev ledsen.


Bokbordet


Mer folk efter bara tio minuter.


TV var där och filmade.



Alla småpratar kring böckerna.


Ida, en av initiativtagarna, intervjuas av Svenskan.


Mina fynd. En Oates, en Hornby och ett piffigt liten lexikon ifall man reser jorden runt någongång....


...och på väg tillbaka efter lunchen råkade jag plocka på mig även dessa två!

Etiketter:

5 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

Den där Sverige från ovan ser spännande ut -- är den månne gammal med murriga fabriksbilder?

3:50 em  
Blogger Lotten Bergman said...

Jag troooor mig känna igen den som en gammal Bra Böcker-bok, nämligen.

3:52 em  
Anonymous Anonym said...

Men jäklar, jag borde verkligen åkt in!

8:37 em  
Blogger Petra said...

Lotten: Jajamen. Det är Bra Böcker som gett ut den och mycket murriga färger:)

Frida: Ja! Det borde du, men arrangörerna lovade att det skulle bli varje år :)

9:53 em  
Blogger Kesu said...

Hej!

Jag har hittat hit via Annika Bryns blogg. Vad ROLIGT med en bokbytardag! Det har jag helt missat. Var det här första gången eller kommer det fler? Jag är ett stort fan av Stora Bokbordet på hösten, så en bokbytardag passar mig perfekt.

11:08 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser