torsdag, mars 05, 2009

En favoritbutik

En av mina favoritbokhandlar i Stockholm är Kartbutiken på Kungsgatan 74. Jag kan gå där hur länge som helst och bläddra bland kartor, reseskildringar, guideböcker och jordglobar och bara drömma mig bort.

Var inne en sväng igår efter jobbet och upptäckte att de har bokrea. Där kan man fynda böcker om spårvagnar, mode på 50-talet och diverse reseskildringar till vrakpriser.

Själv fyndade jag en jättefin bok om svensk gammal reklam för en spottstyvel. Jag höll även i en jättefin fotobok om miljonprogrammen i Stockholm. Borde köpa fler fotoböcker.

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Kesu said...

Oh yes! Det är verkligen en jättefin butik. Och, som sagt, den innehåller mycket mer än bara kartor - om nu någon trodde det. En klar favorit.

Missa inte grannen, Hongkong trading om du gillar asiatiska råvaror. Jag brukar besöka båda butikerna i ett svep. Böcker och mat - finns det nåt bättre?! ;)

11:10 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser