söndag, december 21, 2008

Böcker och glögg? Ja tack!

Vi fick en inbjudan på jobbet i fredags. Kom och drick glögg och botanisera bland våra överblivna recensions-ex. Det var tidningen på jobbet som ville bli av med sitt berg av böcker det fått tillskickat sig under året. Cirkus 300 böcker får dem, recenserar en bråkdel. Först hade redaktionen snott åt sig det bästa av det bästa men resten, ca 120 böcker fick vi andra dödliga slåss om samtidigt som vi slurpade glögg. Jag är mycket nöjd med mina förvärv.

- Christina Wassholms Vi är Serbiens hjärta
- Liv Engqvists Svenska flicka
- Henrik Petterssons Jehåvasjäveln
- Fahid Darwichs Fadde Min story
- Daniel Tammets Född en blå dag

Det här tillsammans med de julklappsböcker jag förväntas få (för det får jag med en svärmor och svärfar som äger bokhandel, var så säker, lyxigt va?:-) ) så har jag inga läsproblem nästa år! :-)

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Pockethexan said...

Hej Petra! Vilket fint namn du har ser att du inte skrivit sedan december hoppas det inte hänt något alvarligt, Peter Olofsson heter jag och bloggar bl a om att starta upp en nu Svensk Smärtförening www.jernsaxen.blogspot.com den behövde lite draghjälp så jag drog igång en blogg om Oumbärligating som isintur fick heta www.oumberligating.blogspot.com bägge stavade med e eftersom vi nu bor i Stockholm. Min fru som är orsaken till att jag staratde upp Smärtföreningen kan bara läsa böcker ipocket form pga av tyngd och att hn mestadels är liggandes. Hon har nu varit dålig ett tag sedan nyår och jag går in och hjälper till lite på hennes blogg www.pockethexorna.blogspot.com där jag nu skriver ifrån. Gör lite reklam för din fina sida där och länkar till den hoppas det är okej, annars tar jag bort länken, det vore synd om hon tappade sina bloggare och du får automatiskt lite nya polare inte dumt va det kan aldrig skrivas för mycket om böcker tycker jag, det blev lång det här. Ha det bra och hoppas du har möjlighet att ge ifrån dig ett livs tecken, du kanske sitter i Asien som hundratusen svenskar och har det bra så jag kanske inte behöver bli orolig(ler) Mvh från Peter!

11:04 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser