måndag, december 15, 2008

Vid floden Piedra satte jag mig ner och grät

Det här är väl en vacker titel. Smaka på den, Vid floden Piedra satte jag mig ner och grät. Det är också en vacker bok skriven av Paulo Coelho.

Pilar ger sig ut på spanska landsbyggden för att följa sin ungdomskärlek som nu blivit en andlig ledare som kan göra under och har många följeslagare. De träffas efter elva år igen och Pilar följer honom runt på spanska landsbyggden. Han lever hela tiden i nuet, i stark symbios med andligheten och Pilar är raka motsatsen. Rationell och kontrollerad. Modern. Deras möte får hennes världsbild att gunga och hon tvingas välja mellan att ge sig ut i otryggheten och kärleken eller tryggheten och det förutsägbara.

Språket är fantastiskt. Ge karln nobelpriset nu.

- Köp boken hos Ugglan
- Läs om boken hos bok.nu

Etiketter:

8 Comments:

Blogger Fia said...

Jag läste denna av en slump och blev först helt förvirrad av hans stil, men när man vande sig var det faktiskt ganska trevligt. Fast jag vet inte riktigt om jag skulle ge honom nobelpriset för det... =)

10:58 fm  
Blogger Lena said...

Någon som har läst Häxan av Portobello? i vår bokcirkel sågade vi den vid fotknölarna, alla förutom en - som tyckte den var fantastisk! Är nyfiken på att läsa denna för Alkemisten tyckte jag levde upp till förväntningarna. Däremot inte Häxan...

1:02 em  
Blogger Sanna said...

Jag tycker Coelhos böcker överlag är trevliga att läsa, jag gillar det överlag rätt långsamma tempot. Har också läst Häxan av Portobello. Inte en av hans bästa men helt ok tycker jag.

8:47 em  
Anonymous Anonym said...

den absolut bästa av hans böcker (förutom alkemisten) är väl ändå Djävulen och fröken Prym! den gillar jag verkligen!

9:02 em  
Blogger enAnnan said...

Håller med om att titeln är suveränt vacker. :)

8:18 fm  
Blogger Petra said...

JAg har bara läst Alkemisten och så den här och jag gillar båda jättemycket.

Djävulen och fröken Prym ska genast kollas upp.

10:17 fm  
Blogger tjidtjie /maddis / madde / madeleine said...

Hej! Håller med om att karln borde få nobelpriset nu. Har just hittat din blogg och jag som älskar att läsa blev fast i dina texter om det du läst, blev jätteglad för det. Toppen! Jag har ännu inte läst just den här boken, än , just beställt den fakt, men 2 andra tidigare och i sommar har jag även läst "Veronica bestämmer sig för att dö" och "Elva minuter" helt fantastiska tycker jag. Men jag har än så länge älskat allt av honom. Just idag har jag fakt börjat läsa "Brida". Tack för en bra blogg, kommer absolut att fortsätta att läsa den. mvh madde

6:06 em  
Blogger Petra said...

Tack madde!!

11:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser