onsdag, december 17, 2008

Eat, pray, love!

Har ni läst boken Lyckan, kärleken och meningen med livet? Den är skriven av Elizabeth Gilbert och handlar om en tjej i de mid-30s som bryter upp, flyttar ut ur det perfekta huset, skiljer sig och drar ut på en årslång resa för att hitta sig själv. Hon väljer att tillbringa fyra månader vardera i Italien, Indien ochIndonesien. Alla länder som börjar på bokstaven I som i jag på engelska. På engelska heter boken Eat, Pray, Love vilket är en mycket bättre titel faktiskt.

Jag har bara läst en tredjedel än så länge men blir så jäkla inspirerad. Skillnaden är ju att jag inte är olycklig i mitt hus och med min familj men just det där att bara följa sin dröm och göra något helt annorlunda för ska det vara så här? Jobba, åka pendeltåg, äta middag, slappa framför tv'n för man inte orkar något annat, äta lite, sova, jobba, åka pendeltåg, jobba? Särskilt tröstlöst är det ju såna här dagar då man inte ens har märkt att solen gick upp och sen ner igen.

Etiketter:

3 Comments:

Blogger Feelgoodbibliotekarien said...

Jag har läst den och den är en av mina favoriter i år. Fastnade inte för den först pga den larviga titeln, men när jag började läsa var jag fast. Eftertänksam och rolig samtidigt.

8:25 em  
Anonymous Anonym said...

Jag fick den i mitt sista Pocket och Prassel 2.0 -paket. Den väntar på att bli läst!

8:46 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag känner mig också otroligt inspirerad att hitta min egen väg till lycka och harmoni i livet, man måste inte "göra som alla andra". Sen får man se hur långt inspirationen bär, men det är en annan fråga.

5:18 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser