tisdag, september 23, 2008

Nån där?

Igår var jag på söder och käkade middag och drack vin med en mycket god vän och när jag väntade på pendeltåget på Södra Station på väg hem såg jag en kille (smal, mörk och sådär 23-25 år) stå och bläddra i en grön bok med massa vit text på.

Ja, just det. Igår var det ju releasefest för boken Nån där? texter om framtidens kommunikation och han hade ju säkert varit där på festen.

Boken ges ut av Arena förlag på uppdrag av Posten och Karolina Ramqvist (krönikören) är redaktör och Daniel Boyacioglu (poeten) och Sigrid Dahlberg-Krajewski (modebloggerskan) bland andra har skrivit om framtiden om tio år.

Jag har läst en del av texterna i boken och slås av hur få som egentligen handlar om framtiden. Hur lever vi nu och hur kommunicerar vi nu handlar det mest om faktiskt med några få undantag. Jag gillade framför allt Andreas Malms text om globaliseringen och Sigrdis Dahlberg-Krajewskis text om framtidens mode. Resten var so-so kan jag tycka.

Rosemari på Kulturbloggen var på releasepartyt och filmade när bland annat Elin Alvemark läste en bit ur sitt bidrag till boken.

Etiketter:

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser