onsdag, juli 30, 2008

Bok-ångest

Vi ska till Argentina två månader i höst och jag har redan ångest för att jag inte kommer få med mig tillräckligt många böcker att läsa. Måste jag ta en snabbkurs i spanska eller bara packa massa pocket?



Två månader! Det är ju en evighet. Och som om vi inte hade nog med packning? Som tur är bor svågern där och han har nog en hög svenska böcker hemma hos sig. Får bara hoppas att det är sånt jag inte redan läst. Drömmen vore ju att få med sig åtta-tio böcker. Det blir en i veckan och några extra. Ska jag skicka en låda i förväg eller satsa på pocket? Några tips!?

Etiketter:

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du läser inte på engelska då? För engelska böcker borde väl inte vara så svåra att hitta?

Annars kanske det går att ta med såna böcker som du kan tänka dig att lämna kvar åt svågern sedan - det ska ju bli lite plats i resväskan inför shopping och liknande också, eller?

1:45 em  
Blogger Bokbabbel said...

Härligt med två månaders resa, men onekligen klurigt med packningen! Men undrar som ika ifall du läser på engelska, och många pocketar kan du ju ta med och antingen lämna där eller skicka hem i ett paket åt dig i slutet på resan :)

2:46 em  
Blogger hanna said...

Åtta-tio pocketar i resväskan på vägen dit som du sedan lämnar hos svågern är ju guld. Massa utrymme för shoppade grejor att följa med hem :D

8:06 fm  
Blogger Petra said...

Ja, det får nog bli pocketar!
Engelska och jag är inte sådär jätteöverens i bokform. Visst det går men jag läser helst på svenska.

11:16 fm  
Anonymous Anonym said...

Tänk på att det heter pocketbok!!! Res i kläder med ordentliga fickor och stoppa en bok i varje ficka. De kommer då utanför det bagage som vägs in; du själv vägs ju inte när du checkar in ... påpekar Ökenråttan

Wv jimriun - låter som nåt sagoland, som Narnia eller så.

4:46 em  
Blogger marlan said...

Ta med pocketböcker, kanske finns bokmarknader där du kan byta in böcker?
FAst då krävs nog att de är på engelska, minst..? :)

3:53 fm  
Blogger Kristin said...

Annars levererar Bokus utomlands :)

3:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser