onsdag, december 05, 2007

Saker jag inte förstår och personer jag inte gillar

Ligger lite efter bland recensionerna och inget nytt blir det läst heller men strax innan jag födde barn läste jag Lena Sundströms fantastiskt roliga bok Saker jag inte förstår (och personer jag inte gillar).

Lena Sundström är krönikör och journalist, skriver för Metro, Aftonbladet och har bland annat kallats sveriges svar på Michael Moore.

I boken gör hon på Moore-vis bland annat upp med energimyndigheten som lovade billigare priser i och med avregleringen, pensioner, spritreklam, statens spelmonopol och mycket mer.

Det är politik med mycket mycket distans och humor. Önska er eller ge bort i julklapp!

Lena Sundström har en egen hemsida på http://www.lenasundstrom.se/. I september kom hennes andra bok ut, Känns det fint att finnas en dag till?

Etiketter: ,

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser