tisdag, september 25, 2007

Inför...

Packar privata grejjer inför bokmässan. Trots att man bara ska vara borta i knappt fyra dagar blir väskan full. Kläder för dagen, kläder för kvällen. Föredömligt packar jag dock bara en enda bok. Ovanligt för att vara mig. Ska jag vara borta en långhelg tar jag med halva bokhyllan, men den här gången är det Maja Lundgrens Myggor och tigrar som får äran att följa med. Erfarenheten säger att man sällan hinner läsa så mycket där nere.

På tåget ner snackar man skit med kollegorna och väl där samlar man på sig gratistidningar och böcker man köpt på sig så hela hotellrummet är översvämmat. På kvällarna är man ute och träffar folk eller hänger på Park så man är alldeles vimmelkantig när man går och lägger sig. På tåget hem är man slutkörd och sover hela vägen hem.

Bokmässan är bokälskarnas rockfestival!

I DN igår kunde man läsa om intrigerna i bokmässan och höstens författarfejder. Bland annat tas Maja Lundgrens och Björn Ranelids konflikt upp där Ranelid påstås ha sagt till Maja Lundgren att hon kommer kissa på sig, fast enligt Albert Bonniers hemsida kommer inte Maja Lundgren att ens medverka på mässan.

Den som lever får se. Jag lovar täta rapporter de dagar jag är där!
Imorgon: Så bygger man en monter!

Etiketter:

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser