torsdag, september 13, 2007

Livstid av Liza Marklund

Som fan av Annika Bengtzon har man längtat och väntat på kommande böcker och tyckt att det tagit all evinnerlig tid innan nästa bok har släppts. Livstid, som är en direkt fortsättning på Nobels testamente, kommer bara ett år senare och följer direkt på där Nobels testamente slutade.

Efter att ha tyckt att böckerna bara blivit sämre och sämre blev jag lika glatt överraskad av den spännande Nobels testamente som jag blev besviken över den platta och trista Livstid.

Gäsp, så oengagerande! Den känns slarvigt och snabbt skriven. Rörig. Ojämn. Stolpigt skriven. Jag tycker inte hela webbadresser hör hemma i flytande text sådär. Däremot gillar jag inflikningarna av Annika Bengtzons tankar som tyvärr förekommer relativt ojämnt.

Nej, den här historien och boken hade vunnit på att få lite mer tid på tid!

Etiketter: ,

4 Comments:

Blogger Erika said...

Jag har också skrivit om boken på min blogg och håller med dig om att den inte alls levde upp till Nobels testamente, som jag tycker hör till Marklunds bästa!

4:36 em  
Blogger Fröken Nina said...

Jag tycker också att Marklunds böcker blir sämre och sämre...

Måste bara säga att jag när jag läste ditt inlägg fick jag läsa om första meningen fler ggr innan jag INTE läste fan som en svordom. Ha ha ha. Ja jösses...

9:10 em  
Blogger Petra said...

Fan eller fan! :)
Nä, det är inte så lätt att veta.

11:39 em  
Anonymous Anonym said...

Hej hur ser din barndom ut? xD

9:58 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser