fredag, juni 08, 2007

Bokfemman: Poeter

Veckans bokfemma är poeter! Malin skriver så här:

Veckans tema för Bokfemman är poeter. Nämn 5 av dina favoritpoeter och nämn gärna favoritdikten.

Jag är så usel på poesi. Jag gillar enstaka dikter men kan omöjligt, med gott samvete, påstå att jag kan fem poeters produktion så bra att jag kan välja ut fem stycken som är mina favoriter.
Jag gillar såna där man sett i tunnelbanan och såna man springer över på begravningar och bröllop.

Däremot kan jag nämna Malin Horn som jag hörde läsa sina dikter på bokmässan. Jag tror det var första gången hon läste för hon var jättenervös och var tvungen att sitta ner för att inte skaka. Det var hon helt i onödan för hennes dikter gav mig rysningar över hela kroppen. Ganska många finns publicerade på hennes hemsida: www.malinhorn.se. Hoppas något förlag hittar henne snart!

Etiketter: ,

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser