tisdag, april 24, 2007

Ännu ej utgivna böcker i topp på listorna

På samtliga lite större svenska bokhandelskedjor (Bokus, Adlibris, Internetbokhandeln och Ugglan) ligger två böcker som ännu inte är utgivna i topp på försäljningslistorna.

Det är sjävklart Stieg Larssons tredje bok Luftslottet som sprängdes och Camilla Läckbergs femte bok Tyskungen. Båda böckerna kostar 149 + 19 kronor i frakt hos samtliga handlare.

Bra marknadsföring? Bra böcker? Populära är dom i varje fall. Man kan bara lyfta på hatten och säga bra jobbat!

Etiketter:

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fast Stieg Larsson är ju faktiskt till såpass bra att till och med Jimmie Åkesson måst påstå att han läser honom....eller hur det nu är...mina egna marknadsföringsknep för min eget underbart halvfärdiga berättelse begränsar sig till bloggkommentarer...här finns den;http://teveombudsmannen.blogg.se

9:33 em  
Anonymous Anonym said...

Jag är en himsk snåljåp som starkt ogillar Läckberg (har bara läst första men den var full av töntiga klyschor och kändes inte färdigredigerad) och inte alls är impad av Stieg. Så jag kan inte alls svara på frågan. Men visst är det bra jobbat!

9:49 em  
Blogger Hanna said...

Det måste vara bra marknadsföring för populära är de ju men jag frågar mig ofta varför...
Stieg är väl okej men Läckberg får jag otäcka rysningar av.

10:47 em  
Blogger Petra said...

Smarta förlag. Vad vet jag.
Det finns ju massa kvinnliga deckarförfattarinnor som skriver mycket bättre än Läckberg, men hon är ung och snygg och går hem i stugorna! Lättsålda böcker!

10:27 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser