tisdag, april 03, 2007

Kvartalsrapport

En summering av första kvartalet 2007 kanske är på sin plats. Det har blivit fjorton böcker totalt. Med det tempot ligger jag på ganska precis en bok i veckan. Det är långt efter både Bokhore-Jessica, Textmissbrukar-Jessica och Du är vad du läser-Hans.

Bäst hittills:
- Luftslottet som sprängdes av Stieg Larsson
- Mannen i mina drömmar av Curtis Sittenfeld.
- Vinbär och vemod av Eva Swedenmark och Annica Wennström

Förra året läste jag 54 böcker. Tror jag har möjlighet att slå det i år. Under semestern hinner man ju klämma fler än en per vecka!

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ser verkligen fram mot Stiegs bok.

9:58 fm  
Blogger Fröken Nina said...

12 hamnade jag på första kvartalet.... Men hade jag också haft möjligheten att läsa Luftslottet... så hade jag hamnat på 13 :)
Du har inte en kopia eller så? När kommer den ut?

2:18 em  
Anonymous Anonym said...

Jag tycker nog att det är viktigare att ha tid för eftertanke när man läser en bok, än hur många man hinner plöja på kortast tid :D Själv har jag läst typ 4-5 böcker det första kvartalet, vilket är fler än på många år. När man bränner ut sig bränner man helt klart ut koncentrationsförmågfan och läsningen funkar inte :/

10:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser