lördag, mars 31, 2007

Bokilur

Lyssna på böcker i telefonen? Det kan du göra med Bokilur.

Det funkar på de flesta nya telefoner. Du skickar bara ett sms och får tillbaka en länk till nedladdning av en liten spelare. Via den kan du sen köpa ljudböcker till telefonen.

Tyvärr måste man teckna ett abbonemang och kan inte köpa böcker per styck. Första månaden kostar 99:- och sen får man betala 169:- per månad. Man förbinder sig inte för att vara medlem ett antal månader eller så. Lyssnar man mycket blir det ändå ett hyfsat styckpris per bok. Har man dessutom abbonemang via Telenor, Tele2Comviq eller Tre, betalar man ingenting för nedladdningstiden.

Förutom böcker kan man även ladda hem serier som Rocky, Ensamma mamman, Ernie, Nemi m.fl.

En annan schysst grejj är att de förutom de vanliga kanalerna, har support via Skype.

Etiketter:

3 Comments:

Blogger Jill Wegerup said...

Hmm..jag har inte gett mig in på ljudböcker. Men det kanske vore något. Tyckte om att plugga italinska med hjälp av en badspelare och liten bok.Så formen är inte helt obekant. Är bara rädd att uppläsaren sk ha "fel röst" och att boken förstörs av det...

12:31 fm  
Blogger Petra said...

Jag har inte heller gett mig in på ljudböcker heller faktiskt. Jag läser nog helst även om det vore fiffigt att lyssna när man åker bil eller så!

Jag tycke mest det verkar långsamt. Är rädd att jag ska bli uttråkad. Jag läser så fort.

8:33 fm  
Anonymous Anonym said...

hmm...det går att köpa böcker styckes vis via bokilur. En bok kostar i de flästa fall 150 kronor. En språk kurs ligger på 200 pix. Finurligt nog kan man dessutom köpa en del av en bok för 30 kronor - så att man kan kolla om man gillar boken.
/Bokilurdiggare

9:38 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser