tisdag, januari 24, 2006

Läsa två böcker på samma gång?

Hur läser man flera böcker på samma gång. Jag har alltid undrat. Man kan ha flera böcker på gång såklart men att följa med i två separata historier på samma gång verkar stört omöjligt. Kanske om man läser den ena boken och lyssnar på den andra i hörlurar?

Jag hade börjat på Mats Hårds Konsten att förlora men blev faktikst lite besviken. Den fångade mig inte sådär som jag trodde den skulle göra. Kanske för att jag inte är så intresserad av sportjournalistik och GIF Sundsvall.

Igår landade två böcker i brevlådan, bland annat Sparkle Hayters Snälla flickor och jag kunde inte låta bli att börja smygläsa lite och sen gick det av bara farten. På sätt och vis då har jag nu två böcker igång samtidigt

Jag är hemskt dålig på att parallelläsa så det kommer sluta med att jag läser ut Snälla flickor och sen tar mig an Konsten att förlora.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är väl inte svårare i princip att läsa två böcker samtidigt som att följa två olika teveserier samtidigt? Då följer man också med i två separata historier ju. För att inte tala om att många böcker innehåller två eller flera parallella handlingar...

2:20 em  
Blogger Hieronymus said...

Jag tycker det är lite problematiskt, jag har svårt att hålla entusiasmen uppe för flera böcker samtidigt. Tappar liksom lite av fokusen på nån av handlingarna. Just nu läser jag aktivt tre stycken böcker och det är ingen höjdare, tycker jag. Ska sluta upp med sånt om jag kan...

2:30 em  
Anonymous Anonym said...

Jag läser nästan alltid flera böcker samtidigt. Men de kan inte vara av samma typ, två deckare funkar inte.

4:43 em  
Blogger Petra said...

Det är ju faktiskt en helt rimlig parallell att jämföra med tv-serier, för det kan jag följa flera samtidigt. Fast böcker är ändå annorlunda, på något sätt...

10:39 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser