söndag, oktober 30, 2005

Frågesport om böcker - Tävling!

Hittade en massa kunskapstest och frågesporter om geografi på nätet idag som jag roat mig med halva förmiddagen. Däremot hittade jag ingenting om böcker! Är det verkligen så illa?

Jag får väl skapa mig en egen. Första pris är Klas Östergrens nya bok Gangster!
Skicka in dina svar till: petra@jankov.com


En annan sidas bokfrågesport

1. Vad heter poliskommisarie Maria Kallios dotter?

2. Var utspelar sig En nannys dagbok?

3. Om vem handlar Börge Nilssons bok Mediemogulens affärer?

4. Hur många barn har Mikael Blomkvist, huvudperson i Män som hatar kvinnor?

5. Vad samlar Marita Lindqvist på?

6. Vem var Ulla Jones gift med?

7. Hur lyckas Andys uppdrag i boken Tunnelseende?

8. Vad/vilka står som förebild till Helen Turstens bok Guldkalven?

9. Varför ska Sandra Gregorys föräldrar glömma att de har en dotter?

10. Vad är Rebecca Bloomwoods egentliga yrke?

Motivera varför just du ska vinna!


Lycka till!




1 Comments:

Blogger hanna said...

Svårgooglat. Jag ger upp :)

5:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser