söndag, februari 01, 2009

Kulturblogg Awards

Kulturblogg Awards gick av stapeln i fredags på Söderkisen i Stockholm. Ett fyrtiotal personer hade samlats för att kika in vilka vinnarna var i kulturbloggarnas egna priskväll. Jag och Lotten, som också var nominerad för bästa övriga kulturblogg träffades innan hos Anna för att stärka oss med en cider inför prisutdelningen. Vi var nog båda mer nervösa än vi ville erkänna för som Anna så träffande skrivit så småretades vi som barn hela vägen ner i hissen.

Väl på plats fick vi välkomstdrink och hälsade på lite andra kulturbloggare och sen så tog ceremonin fart. Första kategorin ut var bokbloggar och de nominerade och motiveringen lästes upp och sedan sprättades kuvertet.

- Vinnaren av bästa bokblogg är...
- Va jag?!

Hjärtklappning. Förvåning. Jubel.

Jag fick snabbt improvisera ihop ett tacktal, för ärligt, något sånt hade jag inte förberett. Jag var nämligen helt övertygad om att Bokhora skulle ta hem priset.

Motiveringen till priset var jättefin:

En personlig bokblogg som präglas av stor kärlek till böcker och sociala medier och som också lyfter fram andra bloggar genom frikostigt länkande och en boksökmotor.
Jag vann boken Alla kan blogga, en t-shirt från Twingly och femhundra spänn som ska investeras i domäner(!).

Jag måste erkänna lite skamset att när priserna för bästa filmblogg och bästa musikblogg delades ut hängde jag inte med, eftersom jag var lite skakis och i full färd med att moblogga om min vinst men när kategorin övriga skulle delas ut fick jag anledning att jubla igen då Lotten kammade hem priset i den kategorin.



Efter prisutdelningen blev det middag och mingel. Vi imponerades stort av kökspersonalen som lyckades få ut varm mat samtidigt till alla 22 som stannade för middag. Efteråt firade jag med världens största glass-efterrätt och en jättedyr Baileys och satt och snackade med en rad trevliga bloggare.

Fler om kvällen:
- Kattkorgen: Så var det klart! Vilken kväll det blev… .
- Sundaymorning: Bloggkungen det är jag!
- Lotten: Jag vann ett fint pris igår
- Anna: Rätt bloggar vann!
- Disruptive: Bästa kulturbloggarna!

Etiketter: ,

9 Comments:

Blogger Katharina said...

Grattis :) Jag gillar din blogg :)

12:17 fm  
Blogger Lena said...

Gratis, jag håller med motiveringen!

8:08 fm  
Blogger Hieronymus said...

Hey. Coolt hörru, gratulerar. Jag har förstås vetat hur eminent din blogg är JÄTTELÄNGE nu :)

8:34 fm  
Anonymous Anonym said...

Kul att du skall investera dem i domäner. Det var lite annorlunda måste jag säga.

Du kan maila mig om du har frågor. Råkar ha en gnutta koll!

10:03 fm  
Anonymous Anonym said...

Grattis! :) Så roligt att du vann!

10:41 fm  
Blogger Petra said...

Tack alla!!

Och Christian, jag har redan inhandlat domänerna så det är lugnt! :)

11:26 fm  
Blogger Maud/En bok om dagen said...

Grattis! Det var välförtjänt!

1:38 em  
Anonymous Anonym said...

Gratulerar, Petra! Rätt blogg vann!

5:50 em  
Blogger Sanna said...

Grattis! Vad kul!

2:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser