tisdag, november 07, 2006

Jag vann!

I somras var jag med i en tävlingTrashionista (engelsk blogg om chic lit). De hade fått tio stycken ex av boken Men in Aprons (Män i förkläden) som ges ut av Electrolux i England. Tävlingen gick ut på att berätta vilken hushållsmaskin som var ens favorit och jag kommer inte ens ihåg vad jag svarade. Tävlingen var i juli och idag fick jag boken med posten.

Det är en jättesöt liten häftad sak som handlar om Dan som blir dumpad av sin flickvän för att han aldrig gör något hemma. Dan bor ihop med Jackson, och de två flatmatesen nånstans runt tjugofem tvingas nu ta ansvar för sig själva typ. Låter väldigt engelskt. Jag har hört om civiliserade män i England som inte ens kan koka tevatten. De ligger lite efter där borta. Boken är helt anpassad för tjejer att ge till män de tröttnat på. Min bok hamnar bara i bokhyllan. Känner inte att jag faller in i målgruppen alls men det var roligt att vinna den! Läs Trashionistas recension här.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja, låter väldigt engelskt!!! :-)

11:27 em  
Blogger Klimakteriehäxan said...

Hej! Bortsett från att jag älskar ordet "flatmatesen" (uttalat på "svenska") så ville jag bara berätta att du fått pinnen i Blogstafetten nu. Håll till godo - du fick ett lätt ämne (tror jag i alla fall), till skillnad från mig!

5:17 em  
Blogger Linda K said...

grattis!

8:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser