torsdag, mars 30, 2006

Ebbas stil, raggningsknep, partyskola eller whatever

Att läsa Ebba von Sydows stil-bok är som att läsa vilken modeblogg som helst. Vi får veta vilka skönhetsprodukter som är Ebbas favoriter. Vilka hårprodukter hon använder och var man shoppar bäst på nätet. Bra och smarta tips inför rea-köpen, tips jag verkligen borde ta till mig.

Men kära, kära Ebba-fans. Det är några saker jag å det bestämdaste vill dementera. Man får dricka sprit efter klockan tolv och man får defenitivt bli full och gå på efterfest. Förstår inte riktigt moraltonen här. Och om en kille är intresserad av dig så lär du märka det och då behöver man inte spela spel. Om du är intresserad, visa det och håll inte på att fåna dig med att spela svåråtkomlig. Det funkar aldrig i längden.

Och snälla Ebba. Vitt ribbat linne som du förespråkar är en måste-grejj för alla garderober är ALDRIG snyggt. Det påminner bara om farfars gamla undertröjor. Nä, bort!

I övrigt får jag veta att Ebba och jag använder samma hudkräm och en massa bra tips om hur man skiljer en äkta Prada-väska från en falsk.

På det hela taget en underhållande, småtrevlig blädderbok förutom moralkakorna på slutet.

Ebbas stil är förövrigt den mest ombloggade boken enligt Knuff.se.

UPPDATERAT:

I Ebba-boken finns också en check-lista för garderobsrensning vilket fick mig nog inspirerad att rensa hela min garderob. Så nu har jag rensat ut vintern och släppt in våren. Här är min egen checklista inför London-shoppingen i helgen:

Saker jag har som jag inte behöver fler av:

- Koftor. Har 3 svarta snyggkoftor.
- Luvtröjor. Nej, det är tråkigt och ute nu. Sparade en fin, mina andra var fula, urtvättade, tråkiga och passar inte ens i stallet.
- "Den-lilla-svarta". Har minst 3-4 stycken. Använder bara en underbar från HM som jag köpte för 4-5 år sen och som man alltid har superroligt i.
- Gråa gubbyxor. Jag använder knappt de två par jag redan har.
- Strumpor. Hittade mängder av oanvända, sprillans nya, längst ner i strumplådan.
- Kjolar. Har minst tio jättesnygga kjolar som jag inte använder. Mental note: Jag måste börja använda kjol mer!
- Skärp.

Saker jag verkligen behöver:

- Svarta linnen. Slängde minst 5 stycken som var urtvättade och slutar vid naveln.
- Tröjor, blusar, skjortor och överdelar. Slängde massor av urtvättat och krympt.
- Vårstövlar. Minst två-tre par olika.
- Svarta snyggbyxor till jobbet. Minst ett par.
- Svarta shorts. Ett måste i vår.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ute med luvtröjor?
De som är såå sköna. Hissa upp luvan och kura ner sig i stolen framför datorn i det lite dragiga rummet. Kan det bli bättre?

8:56 em  
Blogger hanna said...

Nä Petra. Vita långa ribbade linnen är fortfarande råsnyggt :)

9:32 fm  
Blogger Petra said...

Rosa, lila, blå, svarta, gröna ja!
Men inte vita! :-)

10:10 fm  
Anonymous Anonym said...

Helt rätt med att vita linnen alltid har och alltid kommer vara... U.G.L.Y

Däremot min kära, så är svarta finshorts också u.g.l.y, och det smärtar mig att hela Sthlm kommer springa runt i just såna i sommar.

8:57 em  
Anonymous Anonym said...

Single top handle in gold finish
Detachable shoulder strap
uneven Leather on front and back keep clearly line
MiuMiu signature in gold finish at side
Frame top with kiss lock closure
Inside zip pocket and a small pocket
Comes with serial numbers, authenticity card, dust bag, and care booklet
Balenciaga Handbags 28
Prada Handbags
Mulberry Handbags
Chanel Handbags

11:42 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser