torsdag, februari 23, 2006

Bokrean

Nej, jag orkade varken åka in i natt eller vara på plats klockan 06.00 imorse men jag fick lite bokrea idag i skolan. Uppgiften var att göra en klassisk enkät, en sån där som brukar vara i kvällstidningar. Vi formulerade frågan "Ska du handla på bokrean?" och traskade iväg till Fältöversten och intervjuade folk. Påtagligt många var rätt kritiska till bokrean och tyckte att den hade haft sin storhetstid. Några tyckte det var tråkigt med alla dessa nytryck i billiga utgåvor och det kan jag till viss del hålla med om.
Roligast var ändå tanten som sa:
- Jag har redan handlat på bokrean, men bara en bok, annars blir det för tungt att bära!

Jag tog i alla fall en sväng efter skolan och gjorde några fynd. Jag lyckades grabba sista exet av Berömda böcker och ett ex av Giacomo Oreglias bok om Commedia dell' Arte. Köpte också två jätteroliga böcker, Naked Vinyl och The worst album covers in the world. Ni kan ju bara tänka er! Roligaste är nog Fingerless fiddler och Songs Mom and Dad taught us!

Enda romanen blev är 28 timmar på ett dygn av Allison Pearson sen var jag tvungen att gå därifrån. Annars hade det blivit nudlar resten av månaden och inte hade jag orkat bära det heller!
Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser