torsdag, augusti 14, 2008

Pocket&prassel-enkäten

Jag ska inte vara med i Pocket & Prassel, men jag gör enkäten som skickades ut för skojs skull.

Vilken genre är du mest förtjust i?
Deckare och chic lit. Fast jag borde vidga mig lite. Faktiskt.

Favoritförfattare?
Helene Tursten, Marian Keyes, Monica Ali, Curtis Sittenfeld med flera.

Vilka författare är du nyfiken på och har lust att läsa?
Kahled Hosseini ska jag absolut läsa snart.

Vilken genre vill du absolut inte läsa?
Gubb-deckare.

Vilken författare vill du absolut inte läsa?
Typ Lundell eller Leif G W Persson.

Letar du efter någon/några böcker som du vet (eller tror) har kommit i pocket, men som inte går att få tag på via bokhandeln längre?
Ja, en del ungdomshästböcker. Fast de är förvisso sällan i pocket.

Läser du andra språk än svenska?
Nej, är urdålig på det.

Är du tedrickare eller kaffedrickare? Någon speciell smak som du gillar?
Kaffedrickare!

Vilken slags godis gillar du?
Segt godis. Gröna grodor och sega råttor.

Är du allergisk mot något (t.ex. nötter, gluten, mjölk...)?
Nej, men jag äter inte fisk.

Etiketter:

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser