söndag, september 24, 2006

Dom, domare..

Dagens bästa tips fick jag när jag av en slump ramlade in i Lena Blomquists seminarium på Nallescenen på bokmässan om hur man skriver faktaböcker för ungdomar.

Om du inte hittar någon som korrläser dina texter,
byt typsnitt på din text och läs själv!


Genialiskt. Det är aldrig någon som har tid att korrläsa mina texter och läsa sina egna är ju stört omöjligt. Det vet alla som någon gång försökt.

Lena Blomquist har skrivit böckerna Rätt roligt och Dom, domare, domstol som båda handlar om roliga och dråpliga fall och dokument från domstolsväsendet.

2 Comments:

Blogger Översättarhelena said...

Det är ju genialt!
Och vad kul att du hörde Lenas seminarium. Jag hade tänkt försöka gå men det körde ihop sig alldeles.

2:47 em  
Blogger Lotten Bergman said...

Själv vill jag strängeligen, pekandes med hela handen, rekommendera hennes böcker! De är vansinnigt roliga!

9:12 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser